środa, 15 sierpnia 2012

Zielna


"Kożdy kwiotek woła - weź mnie dzisiej do kościoła."


Na zielną był patyk z jabłonkowej gałęzi otulony białą wstążką, a na patyku jabłko, zazwyczaj papierówka. Wokół jabłka kolorowe kwiaty z ogródka. Pomiędzy nimi wetkane pęki kłosów. W tym roku nie będzie wianuszka z jabłkiem w środku. Trochę przez pogodę, a więcej z lenistwa. Szkoda. Poprawię się na przyszły rok, bo to na prawdę piękna tradycja święcenia roślin w dniu Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny zwanej też świętem Matki Bożej Zielnej. A kto wierzy w ludowe porzekadła, temu podsyłam jedno na ten dzień:

"Gdy na Wniebowzięcie Panny (15 sierpnia) ciepło dopisuje, to ciepły i pogodny koniec lata obiecuje."

Niech nam zatem obieca pogodny koniec lata:)

***

10 komentarzy:

  1. takie porzekadła bardzo często się sprawdzają więc wierzę że koniec lata będzie ciepły i słoneczny :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały post :)
    Pozdrawiam, www.monika-paula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcia! Mam identyczny niebieski dzbanuszek :) Przywiozłam go z Łowicza. Mam nadzieję, że porzekadło się sprawdzi bo chociaż wczoraj lało jak z cebra, to dziś ociepliło się i nawet słonko wyjrzało :)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i u mnie na moment wyjrzało:) więc oby, oby:)

      Usuń
  4. wspaniałe zdjęcia jak zawsze... kwiaty i te jabłuszka:) oj chciałabym mieć taki dzbanuszek:)
    a u nas wczoraj cieplutko było, więc koniec lata ciepły będzie, a to wypada właśnie na mój wyczekiwany urlop:)
    poprawiłaś mi humor, dziękuję:*

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja dziękuje za ten ciepły komentarz:)

    Słonecznego urlopu!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Coraz bardziej i mnie ciągnie do kultywowania tych starych tradycji... Coś w nich jest pięknego.
    Pozdrawiam Cię serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Coś pięknego, bo naszego:)

    Pozdrówki!!

    OdpowiedzUsuń