niedziela, 16 maja 2010

Purple may


Chyba nie ma osoby, która nie umiałby nazwać tego kwiatu z nazwy (chociażby tej pospolitej), a już na pewno, wszyscy znają jej zapach, dość intensywny! Możemy jej nie widzieć, a po zapachu i tak do niej dotrzemy. Taki jest ten lilak:)


Piękny, dorodny, pachnący wręcz duszący! Składający się z drobnych kwiatuszków zebranych w gęste wiechy. Symbolizuje miłość, niewinność i dlatego często gości w ślubnych wiązankach. A czy wiecie, że można z nich zrobić girlandę? Oczywiście najpiękniej wygląda tuż po nawleczeniu pojedynczych kwiatuszków na nitkę. Wygląda niesamowicie, jak sznur z kwiatowych pereł.


Lubię maj o barwie fioletowego bzu i ten o zapachu białej konwalii też..Ale w tym roku, mój maj pachnie lilakiem:)



A jaki jest Wasz maj?


23 komentarze:

  1. kwiatowe perły...brzmi niesamowicie
    czekam na ten cudowny zapach

    OdpowiedzUsuń
  2. Prześlicznie lawendowo -bzowo i na pewno niesamowicie pachnie. Rycina słodziutka , zastanawiam się skąd ją wytrzasnęłaś.
    Hejka. Zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój maj jest raczej pracowity ;-) ale już niedługo pojadę wąchać moje lilaki :)
    Pięknie pachnący post :))

    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. Je też uwielbiam maj za bez i konwalie, dziś znowu przyniosłam sobie trzy bukiety bzu i w domku przepieknie pachnie. Piękne zdjęcia i ta rycinka też cudna jest. Pozdrawiam majowo:)!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Maj...jedyny taki miesiąc w roku. Wyjątkowo piękny, zielony, pachnący.
    Bez, nostalgiczny krzew, z ponadczasową urodą.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Mój jest niestety zimny tego roku :(
    A lilak, zwany pospolicie bzem ~ przepiękny i w wyglądzie i w zapachu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. niestety ktodko sie trzymaja w wazonie

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam bez :) Kojarzy mi się z moim mężem. A to dlatego, że od kilku lat każdego roku obiecuję mi, że przyniesie do domu piękny bukiet, gdybym jednak sama go nie przyniosła, nadal bym czekała.... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój maj jest wyjątkowy :)))
    Kilka dni temu spotkało mnie coś wspaniałego :)
    A bez uwielbiam , zwłaszcza odmiany o pełnych kwiatach :)
    buziaki :**

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój maj jest uczący się, deszczowy, pracowinty ale cudownie szczęśliwy. I pachnie moim domem...

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapach za którym tęskni się cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam serdecznie! Urocza strona:-)Właśnie rozkoszuję się wolną chwilą przy kubku gorącej herbaty i miło mi,że trafiłam na Twój blog. Widzę,że mamy podobne zapachowe upodobania i skojarzenia z tą majową porą:-)Uwielbiam zapach bzu...Pozdrowienia przesyłam dla Ciebie i Twoich bliskich! Miłego popołudnia i wieczoru o zapachu gorącej czekolady:-)Pa *Matylda*

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie, liliowo :)
    Mój maj jest w ogóle pełen kwiatów i zapachów :)
    Pozdrowionka Kochana :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Mój maj to miesiąc pełen pracy i planów. Maj to miesiąc w którym zaczęłam pisać bloga. Pięknie tu u Ciebie. Zaglądam tu od dłuższego czasu, ale dopiero teraz jako posiadaczka bloga postanowiłam się ujawnić:) pozdrawiam kwiatowo-majowo

    OdpowiedzUsuń
  15. ...maj zapach jasminu i bzow...tu rozwijaja sie dopiero biale bzy...fiolet zagosci troszeczke pozniej...uwielbiam maj...w maju przyszlam na swiat...

    przytulam

    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  16. Maj pachnący bzami ,konwaliami..
    Piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja tez uwielbiam bez... co rok mowie, ze bede go miala przed domkiem, ale do dzisiaj.... nie mam:( W Twoich aranzacjach jest boski.
    Dziekuje za mily komentarz na moim blogu. U Ciebie przyjemnie, bede zagladac:)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  18. A ja uwielbiam zapach bzu:)
    Pozdrawiam:*

    OdpowiedzUsuń
  19. mój maj był pomury jak pogoda panująca ale jeszcze sie nie skończył i zaswieciło słonce więc myślę ze będzie cudny pachnący i kwiatowy,pozdrawiam i zapraszam do siebie

    OdpowiedzUsuń
  20. Piękny Bez :) Mój Maj niestety chorowity.. deszczowy i nawet troszkę ponury :( Oby czerwiec był lepszy !

    OdpowiedzUsuń
  21. ...przysiadłam...pobyłam...zostanę:)...

    OdpowiedzUsuń