piątek, 24 lipca 2009

Niedzisiejsza miłość

List miłosny

Pani!
Dlaczego Cię kocham? Skąd się ta miłość wzięła? Czy będę Ci zawsze wiernym?...Bolesne to pytania, które mi zadajesz, bolesne, bo tkwi w nich pewna nieufność, a na nią nie zasłużyłem!
"Kocham Cię dla Ciebie samej! kocham Twoje oczy, bo przez nie czytam Ci w duszy, kocham Twe usta, bo one nie kłamią, kocham twe lica, bo na nich widzę rumieniec, który mi mówi o Twojem fizycznem i moralnem zdrowiu! Kocham Twe ramiona, bo one- gdy wzajemność Twą zyskam- otworzą mi się do uścisku. Kocham całą Twą postać, bo jesteś mi uosobieniem prawdy, wdzięku naturalnego i kobiecości! Kocham Cię całą, boś jest wcieleniem mego ideału!".
Oto credo mojej miłości.
Bądź przekonana, że Cie kocham - i wiernym Ci zostanę i nie dręcz temi przykremi wątpliwościami i pytaniami
Twego do grobu



Ten miłosny list znalazłam w pięknej i zabawnej książce M.A. Zawadzkiego "Przewodnik Zakochanych, czyli Jak zdobyć szczęście w miłości i powodzenie u kobiet".
Niedzisiejsza książka, z niedzisiejszymi poradami dla niedzisiejszych osób!
Jednak czasem chciałoby się podsunąć do czytania taką lekturę Naszym Kochanym Panom;)
Ktoś powie- to niemodne, nieaktualne, tak dzisiaj się nie mówi! Owszem, bo dzisiaj panuje prostactwo, bylejakość i tandeta-by nie powiedzieć bardziej dosadnie!;)
Oprócz miłosnych listów, dowiemy się również, jak należy(ało) prowadzić rozmowy towarzyskie i o stosownym ubieraniu się odpowiednio do okoliczności.

Nic nie jest idealne. Są wady i zalety tamtego czasu. Moja romantyczna dusza tęskni za pięknym słowem, jakiego można użyć do wyrażenia miłości...

Zasyłam pozdrowienia;)

4 komentarze:

  1. Chciałabym przenieść się do tych czasów kiedy takie listy były na porządku dziennym...a życzenia urodzinowe i bożonarodzeniowe życzyłabym sobie nie otrzymywać smsem .. Piękne zdjęcie z klimatem :)) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie to piękne! Drzewiej to dopiero ludzie potrafili się wyrazić :))
    Piękny post :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. "Listy mądrego człowieka odzwierciedlają charakter ludzi, do których są skierowane"
    Georg Christoph Lichtenberg

    pięknie byłoby podtrzymać listowną tradycję. @ i sms'y zabijają ten rodzaj komunikacji. Listy otulone wstążką... piękna pamiątka :)

    nic to... listy piszmy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Listy, listy,listy...piekne zdjecia!!!
    Dziekuje z calego serca za odwiedziny,
    buziaki
    Magdalena/Color Sepia

    OdpowiedzUsuń